Translate

Friday, December 31, 2010

Motivasi Kerja 3:Pemakaian Mempengaruhi Motivasi


Waktu mula -mula bekerja sendiri dulu, saya tidak kisah dengan pemakaian saya sebab saya menyiapkan kerja dari dalam rumah, di bilik tidur hanya dengan menggunakan sebuah laptop dan talian internet broadband. Sekarang dah lain.

Saya bekerja di luar rumah, berpakaian formal (memakai baju baju yang melambangkan identiti seorang Business Woman).mesti kemas dan punyai keterampilan diri,nampak cantik,kemas. Dunia saya berubah.

Dari aspek psikologinya, pemakaian banyak mempengaruhi motivasi. Berpakaian kemas, bersih dan harum mempengaruhi emosi Anda. Anda merasa bangga, teruja, lantas membuat Anda bersemangat. Anda akan makin bersemangat apabila pemakaian Anda yang kemas itu dipuji oleh rakan-rakan sekerja.

Sesiapapun percaya dengan Anda, sebab penampilan Anda kemas, konfiden.

Tak perlu berfesyen, just nice. Kemas, bersih dan harum! Anda boleh berpakaian biasa, tapi pakaian yang kemas, bersih dan harum membuat Anda bangga dengan kerjaya Anda, membangkitkan self esteem yang tinggi.

Kesannya, Anda merasa yakin, makin bersemangat.

Annie CSC.

No comments:

Post a Comment